tirsdag 7. oktober 2008

Valgfag - entreprenørskap og bedriftsutvikling

Nå sitter jeg på skolen. Dagen idag har vel først og fremst gått med til entreprenørskap og bedriftsutvikling, men akkurat nå har jeg ptf ? prosjekt til fordypning. Egentlig skal vi være ute i praksis, men i og med at jeg har et ekstra valgfag, blir det ikke sånn for mitt vedkommende.
Entreprenørskap ig bedriftsutvikling er et fag jeg anbefaler alle å ta ! Det er utrolig spennende og ikke minst lærerikt. Da jeg begynte, hadde jeg en oppfattelse av at det ville være mye teori og lite praktisk, men slik var det ikke. Vi har en kort forelesning i begynnelsen av timen, men etter det er det utrolig mye praktisk arbeid ? noe man lærer utrolig masse av. Idag har vi hatt en lang forelesning fra en mann utenifra, som har drevet med dette i mange år. Det var utrolig lærerikt, og vi fikk masse tips om kurs og seminarer han anbefalte.
I Oktober, November og Januar blir det derfor en del kurs på meg, om kvinner i lederskap, regnskap og økonomi, markedsføring og salg. Jeg skal også søke om å få være med på en seminar der norske og svenske studenter samles.

Entreprenørskap og bedriftsutvikling går først og fremst ut på å forme og skape din egen bedrift sammen med et par andre elever. Målet er å lage eller forbedre et produkt - lage det - markedsføre det og selge det. Man må igjennom hele prosessen som i virkeligheten, når en bedrift skal dannes. Et spennende fag som så absolutt er nyttig å ha med seg videre i livet!
Poenget her er: Dette er et fag dere burde vurdere, dersom det er et tilbud med din skole!
Mitt spørsmål idag:

Hvilke valgfag har/hadde du på skolen ?

4 kommentarer:

Jørgen sa...

bra blogg;)

stian sa...

så spendende du hae entrenørskap hvordan er det? er det noe intresant? bra blogg btw

Mariann sa...

Landstad: Vel, jeg tror nok jeg har det bedre der enn ute i praksis. Får litt panikk av og til om jeg må være oppå barn over lengre tid.. Med det er faktisk veldig spennende altså :D Absolutt noe å anbefale !

stian sa...

Det høres bra ut:D