onsdag 17. september 2008

Hvorfor blogge?

For å være helt ærlig, jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor vi skal blogge når det gjelder prosjekt til fordypning. På en annen side skjønner jeg det, slik at man kan oppdateres og gå tilbake å lese hva man tidligere har gjort i faget. Det er også en god måte for medelevene å kunne lese og få idèer til hva de vil og kan gjøre videre i prosjekt til fordypning.

I og med at jeg ikke skal være ute i barnehage, barneskole eller liknende, tror jeg ikke min blogg har så stor betydning for de andre elevene i klassen. Det kan også hende at oppgavene vi gjør sammen vi 4 som ikke skal ut i barnehage eller skole, kan hjelpe de andre elevene med ideer videre når de skal ut i praksis. Det er mulig vi kan lage noen morsomme aktiviteter som barn også kan gjøre, og som kan være nyttige når de andre skal i praksis.

Mine forventninger til prosjekt til fordypning er vel først og fremst å ha det gøy, og å lære og utføre oppgaver med barn og unge. I mitt tilfelle må jo jeg gjøre oppgaver sammen med ungdom, fra min egen klasse. Det kan jo antakeligvis også bli en utfordring da disse har veldig mange egne meninger, og er på min egen alder. De er stae, vanskelige til tider, og kan kanskje være mer negative til ting og oppgaver jeg foreslår. Men det kan også utvikle seg på en positiv måte. I og med at vi er jevngamle kan vi ha en del av de samme interessene og behovene som skal dekkes. Det kan bli både utfordrende og spennende, men vi skal nok få det til sammen alle 4 !

Ja, det var vel det jeg ville si for dagen!
Ha en fin dag.

1 kommentar:

Anette sa...

Fin refleksjon du gjør deg rundt å bruke blogg. Det å kunne dele erfaringer og ideer med andre tror jeg beriker oss alle. Kanskje ekstra nyttig for deg da, siden du ikke har praksis i PTF. Og jeg er helt sikker på at mange for nytte av å lese din blogg også. Kanskje du kunne skrevet noe om UE her? Lykke til og kos deg med blogging :-)Jeg gleder meg til å følge med på det du gjør - spennende!